پایه هشتمتفکر و سبک زندگی هشتم

راه و روش های مهار نفس چیست با جواب (تفکر هشتم)

4
(123)

در این مطلب به روش ها مهار نفس در کتاب تفکر و سبک زندگی کلاس هشتم می پردازیم. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم قبل از شروع به مطالعه ادامه این مطلب حتما به مطلب معنی یا تعریف مهار نفس (خویشتن داری) چیست؟؟ ما برید تا با مفهوم مهار نفس و خویشتن داری +فواید و نتایج اون آشنا بشید.

خب برگردیم سر صحبت و موضوع اصلی خومون عده ای تصور می کنند که مهار نفس دشوار است؛ اما این طور نیست. برای جلوگیری از غرق شدن در خواسته های نفسانی به توصیه های زیر توجه کنید:

روش های مهار نفس:

  1. سعی کنید ابتدا فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. انسان نادان ابتدا عمل می کند و بعد فکر می کند. انسان دانا ابتدا فکر می کند و بعد عمل می کند.
  2. عده ای در پیروی از هواهای نفسانی تابع دیگران اند، سعی کنید برای خود تصمیم بگیرید و تابع رفتار غلط دیگران نباشید. مهار نفس را برای سودهای فراوان آن تمرین کنید.
  3. در رسیدن به خواسته ها، عجله و شتاب به خرج ندهید. خیلی ها در رسیدن به پول یا مقام عجله دارند. به خداوند توکل کنید و سعی کنید از راه درست و خدا پسندانه به خواسته های خود برسید.
  4. اغلب افراد موفق کسانی هستند که نفس خود را مهار کرده و شیوه درستی را ر زندگی انتخاب می کنند. اگر در مهار نفس ضعف دارید، از خداوند کمک بگیرید.
  5. مطالعه زندگی انسان های با ایمان، دانشمندان و افراد موفق می تواند راه گشای شما باشد.
  6. هر شب مروری بر اعمال و رفتار روزانه خود داشته باشید. کارهای خوب یا بد را مرور کنید. برای کارهای خوبی که انجام داده اید، از خداوند سپاس گزاری کنید و برای کارهای زشت خود، از خداوند عذرخواهی کنید.

سوالات:

کدام یک از روش های زیر برای کنترل نفس موثر است؟

  1. عجله و شتاب در خواسته ها
  2. ابتدا فکر و سپس تصمیم گیری
  3. مطالعه زندگی انسان های با ایمان و عجول
  4. تابع تصمیم دیگران بودن

پاسخ صحیح : گزینه 2

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز: 4 / 5. تعداد آرا: 123

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا