پایه هشتمتفکر و سبک زندگی هشتم

تعریف اعتماد به نفس چیست؟ (تفکر هشتم)

4
(47)

تعریف اعتماد به نفس چیست؟ (تفکر هشتم)؛ در این مطلب از سرزمین آموزه لند به پاسخ این سوال از کتاب تفکر و سبک زندگی هشتم می پردازیم اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اعتماد به نفس یعنی چه؟ تفکر هشتم

اعتماد به نفس، یعنی باور کردن خود، باورداشتن توانایی ها و استعدادهای ذاتی خود، پذیرش ضعف های فردی، برنامه ریزی برای افزایش توانایی ها و کاهش ضعف ها با اعتماد به خداوند متعال.

به یاد داشته باشید که اگر به نقاط ضعف خود آگاهی پیدا کنید برای برطرف کردن آنها تلاش خواهید کرد

هرچه دانش و مهارت های انسان بیشتر می شود، اعتقادات و شخصیت اخلاقی فرد نیز کامل تر می شود؛ در نتیجه اعتماد به نفس فرد نیز بالاتر می رود یا به عبارتی فرد بیشتر خود را قبول می کند و به خودش اطمینان بیشتری پیدا می کند. توانایی های شخصی را نباید بیش از حد برآورد کرد.
فردی که بیش از حد خود را قبول دارد، دچار کبر و غرور می شود. افراد مغرور قدرت خود را بیش از حد برآورد می کنند و یا تصور می کنند که توانایی های آنها برای همیشه ماندگار است.

نکات مهم

  • کارهای بزرگ را در تاریخ افرادی انجام داده اند که خودشان را قبول داشته اند و ضمن توکل به خداوند به موفقیت های خود نیز اطمینان داشته اند. ابن سینا، پاستور، ادیسون، حضرت امامخمینی (ره)، شهید دکتر چمران، شهید دکتر حسن طهرانی مقدم، شهید حاج همت، علامه دهخدا و همه افراد موفق، از جمله کسانی بوده اند که اعتماد به نفس بالایی داشته اند.
  • یک ملت نیز همچون یک فرد زنده است و باید به توانایی های خود ایمان داشته باشد. اگر یک ملت اعتماد به نفس پیدا کند، پیشرفت خواهد کرد.

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز: 4 / 5. تعداد آرا: 47

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا