پایه هشتمتفکر و سبک زندگی هشتم

رابطه استعمار و گسترش مواد مخدر چیست؟ (تفکر هشتم)

4.4
(5)

رابطه استعمار و گسترش مواد مخدر چیست؟ توضیح دهید (تفکر و سبک زندگی پایه هشتم)؛ برای مشاهده پاسخ این سوال از کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هشتم در ادامه این مطلب با ما در سرزمین اموزه لند همراه باشید.

 

رابطه استعمار و گسترش مواد مخدر (تفکر و سبک زندگی هشتم)

از چهارصد سال قبل انگلیسی ها از تریاک به منظور گسترش روحیه تنبلی و سستی در بین ملت ها و غارت منابع آنها استفاده می کردند. آنها برای معتاد شدن افراد این ماده را ارزان می فروختند و سوخته آن را گران می خریدند. مردم ناآگاه به تدریج در دام سیاست انگلیسی ها گرفتار و معتاد شدند.

پس از مدتی انگلیسی ها سیاست خرید سوخته تریاک را کنار گذاشتند و فروش تریاک را آغاز کردند. پزشکان انگلیسی نیز برای درمان هر بیماری، تریاک را توصیه می کردند. رواج تریاک کشی در هند، چین، ایران و آسیای جنوب شرقی به دنبال همین سیاست های مزوارانه صورت گرفت و هزاران نفر به آن مبتلا شدند. توتون و تنباکو بعد از بازگشت کریستف کلمب از قاره آمریکا ابتدا به مردم اروپا و بعدها به سایر ملت ها معرفی شد. از صد سال قبل مواد مخدر صنعتی توسط شیمی دان ها ابداع شد که علاوه بر کاربرد دارویی، کاربردهای غیرقانونی نیز پیدا کردند.

نقش استعمار به ویژه آمریکا را در گسترش مواد مخدر در کشورها نباید فراموش کرد. معروف است که یکی از سیاستمداران آمریکا در سال 1364 در گزارشی به دولت مردان آن کشور اظهار داشت: «ضربه های خارجی انقلاب اسلامی ایران را محکم کرده است… برای مقابله با این انقلاب دو راهکار وجود دارد: اول، ترویج فحشا و منکرات در بین جوانان و مردم و دوم، توسعه و ترویج مواد مخدر».

امروزه ترویج فحشا و منکرات از طریق ماهواره ها و سی دی های مستهجن صورت می گیرد که متأسفانه تولید و توزیع آن توسط دشمنان ایران و باندهای قاچاق یا معتادان انجام می شود.

 

سوالات:

انگلیسی ها از چند سال پیش برای ترویج سیاست تنبلی بین مردم کشورهای دیگر مصرف تریاک را رواج دادند؟

  1. 100 سال
  2. 200 سال
  3. 300 سال
  4. 400 سال

** پاسخ سوالات رو به همراه نظراتتون پایین صفحه برامون کامنت کنید.

 

مطالب مرتبط:

تعریف رفتار پرخطر چیست؟ تفکر هشتم

منظور از کاربرد مجاز (قانونی) و سوء مصرف مواد مخدر چیست؟ تفکر هشتم

 

 

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز: 4.4 / 5. تعداد آرا: 5

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.


یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا