پایه هشتمتفکر و سبک زندگی هشتم

منظور از کاربرد مجاز (قانونی) و سوء مصرف مواد مخدر چیست؟ تفکر هشتم

4.5
(4)

منظور از کاربرد مجاز (قانونی) و سوء مصرف مواد مخدر را تعریف کنید؛ برای مشاهده پاسخ این سوال از کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هشتم با ما در سرزمین آموزه لند همراه باشید.

یکی از مهم ترین رفتارهای پرخطر، مصرف مواد مخدر است. مواد مخدر موادی است که مصرف آن تعادل روانی و جسمی افراد را به هم میزند و فرد معتاد را در بلند مدت، و یا در کوتاه مدت دچار بیماری و آسیب های روحی و روانی و بدنی می کند. از نظر اسلام هرچیزی که موجب ضرر و زیان به سلامت روحی و جسمی انسان بشود، مصرف آن حرام است.م

شروبات الکلی نیز از جمله مواد مخدر و سکر آور است؛ یعنی مصرف آن ها، شخص را از حالت تعادل فکری و جسمی خارج می سازد و درنتیجه به سلامت جسمی و روحی انسان لطمه می زند.

تعریف کاربرد مجاز مواد مخدر چیست؟

در علم پزشکی از برخی مواد مخدر برای تسکین دردها، انجام جراحی ها و مهار برخی بیماری های عصبی و روانی استفاده می کنند که به آنها کاربرد مجاز مواد مخدر (قانونی) می گویند.

این نوع از مواد که به آنها دارو می گویند، پس از انجام آزمایش های فراوان بر روی بیماران در اختیار پزشکان قرار گرفته است و مقدار آن حساب شده است.

سوء استفاده مصرف مواد یعنی چه؟؟

برخی افراد نا آگاه با هدف تفریح، بی خیالی، لذت جویی یا آلوده کردن دیگران از این مواد سوءاستفاده میکنند و زمینه ِ مصرف خود و دیگران را فراهم می کنند. . به این شیوه سوء مصرف مواد می گویند.

بسیاری از این مواد مخدر به دلیل آغشته شدن با مواد مختلف و زیان آور توسط قاچاق فروشان و برای سودجویی بیشتر، معتادان را به بیماریهایی مبتال میکنند که درمان آنها بسیار سخت است و عده زیادی جان خود را به همین علت از دست داده اند.

سوالات:

در علم پزشکی از برخی مواد مخدّر برای تسکین دردها، انجام جراحی‌ها و مهار برخی بیماری‌های عصبی و روانی استفاده می‌کنند به این استفاده چه می‌گویند؟

  1. اعتیاد
  2. ترويج مواد مخدر
  3. استفاده مواد مخدر
  4. کاربرد مجاز مواد مخدّر (قانونی)

** لطفا پاسخ صحیح سوالات رو همراه با نظراتتون در پایین صفحه کامنت کنید 🙏

مطالب مرتبط:

تعریف رفتار پرخطر چیست؟ تفکر هشتم

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد آرا: 4

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.


یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا