پایه هفتمتفکر و سبک زندگی پایه هفتم

تعریف سبک زندگی چیست؟ تفکر هفتم

4.1
(48)

سلام به اموزه لند خوش اومدید. توی این مقاله قراره با توجه به محتوا و متن کتاب درسی تفکر و سبک زندگی هفتم به این سوال پاسخ بدیم که سبک زندگی چیست؟ یا سبک زندگی یعنی چه؟ پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال و تعریف سبک زندگی هستید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

تعریف سبک زندگی چیست؟ تفکر هفتم

سبک زندگی، شیوه ای از زندگی است که یک فرد، خانواده، گروه، طایفه و یا یک ملت براساس باورها، عقاید، آداب و رسوم، احساسات، تجربیات، افکار، علایق و محیط جغرافیایی برای خود انتخاب می کند.

سبک زندگی در حقیقت مجموعه ای از رفتارهای خوب یا بد هر فرد است که به طرز تفکر و اعتقادات او بستگی دارد.

سبک زندگی به طور کلی چه چیزی را مشخص می کند؟ تفکر هفتم

سبک زندگی افراد با یکدیگر فرق می کند. سبک زندگی به طور کلی مشخص می کند که ما در برابر خداوند، خود، دیگران و طبیعت چه وظایفی داریم.

 

عوامل موثر در سبک زندگی تفکر هفتم

سبک زندگی یک فرد متاثر از سلامتی یا بیماری یک فرد، باورها و اعتقادات خانواده، باورهای شخصی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده، تعداد جمعیت خانواده، جنسیت هر فرد و شرایط محیطی و فرهنگی جامعه است. سبک زندگی افراد ممکن است که سالم و یا ناسالم باشد. انسان می تواند با اراده و تصمیم گیری، روش زندگی ناسالم خود را تغییر دهد.

سبک زندگی هر فرد به میزان زیادی توسط خانواده مشخص می شود؛ اما با افزایش سواد، زیاد شدن تجربیات، انتخاب شغل، گفت و گو با افراد، افزایش درآمد، نوع اعتقادات فردی و تصمیم گیری یک فرد ممکن است که تغییر کند.

 

سبک زندگی برخی از افراد سالم و سبک زندگی عدهای نیز ناسالم است.عده ای در مسیر انسانیت و خداپرستی گام بر می دارند و برخی در مسیر حیوانیت و گمراهی. سرنوشت هر فردی بستگی به نوع سبک زندگی او دارد.

 

مطالب مرتبط:

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز: 4.1 / 5. تعداد آرا: 48

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا