پایه هفتمتفکر و سبک زندگی پایه هفتم

خودآگاهی چیست؟ (تفکر هفتم) +عوامل موثر در رشد خودآگاهی

4
(135)

خودآگاهی چیست؟ عوامل موثر در رشد خودآگاهی را تعریف کنید تفکر هفتم؛ در این مقاله از اموزه لند با تعریف خودآگاهی با توجه به محتوای کتاب تفکر و سبک زندگی کلاس هفتم و پاسخ به این سوال که عوامل موثر در رشد خودآگاهی چیست همراه شما هستیم، اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید با ما همراه باشید.

بسیاری از ما واقعا خودمان را نمیشناسیم و از علایق و یا استعداد خود بی خبریم. نکات قوت و ضعف خود را نمی شناسیم. عده ای همیشه خوش بین اند؛ عده ای هم نسبت به همه چیز بدبین اند. باورها و اعتقادات ما ممکن است با باورهای دیگران مشترک باشد و یا آن که در مواردی متفاوت باشد. هریک از ما ممکن است چیزهایی را دوست داشته باشیم یا از چیزهایی متنفر باشیم. همه ما نیاز داریم که خیلی چیزها را درباره خود بدانیم.

خودآگاهی چیست؟ (تفکر هفتم) +عوامل موثر در رشد خودآگاهی
خودآگاهی چیست؟ (تفکر هفتم) +عوامل موثر در رشد خودآگاهی

خودآگاهی چیست؟ تفکر هفتم

خودآگاهی به میزان شناخت و آشنایی هر فرد نسبت به ابعاد مختلف ظاهری، باطنی و روانی خود او گفته میشه یا به عبارت دیگه خوآگاهی یعنی:

شناخت ما، از خصوصیات ظاهری، افکار، باورها، ارزش ها، عواطف، نقاط قوت و ضعف، خواسته ها، علایق، ترس ها و یا نفرت های ما از چیزهای مختلف.

عوامل موثر در رشد خودآگاهی چیست بنویسید

 1. پذیرش خود، 2. پذیرش دیگران 3. مسئولیت پذیری

 1. پذیرش خود: یعنی خودمان را با تمام ویژگی هایی که داریم، قبول کنیم، بپذیریم که گاهی اوقات اشتباه میکنیم. گاهی از عهده انجام کاری بر نمی آییم. گاهی نمی توانیم آن گونه باشیم که خودمان یا دیگران را راضی نگه داریم. بنابراین، نباید با سرزنش کردن خود در این گونه موارد، از خودمان انتظار بیش از حد داشته باشیم و دچار نومیدی شویم.

2. پذیرش دیگران: علاوه بر پذیرفتن خود، دیگران را نیز همان گونه که هستند، بپذیریم و دوست داشته باشیم. به یاد داشته باشیم هیچ دو فری در دنیا وجود ندارند که کاملا مانند یکدیگر باشند و خصوصیات یکسان داشته باشند.

3. مسئولیت پذیری: انسان هایی که از خودآگاهی برخوردارند، در قبال خود و دیگران «مسئولیت پذیر» هستند و
از قبول مسئولیت، شانه خالی نمیکنند. مسئولیت ها فرصتی هستند که نیروهای جسمی، روانی و اجتماعی شما را به چالش بر می انگیزانند؛ قدرت های خلاقه شما را به حرکت وا می دارند و به شما کمک می کنند تا خودباوری قوی تری داشته باشید. در واقع، قبول مسئولیت گامی بزرگ در جهت رشد و شکوفایی شماست.

سوالات مرتبط:

هویت فردی چیست؟ تفکر هفتم

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز: 4 / 5. تعداد آرا: 135

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا